Reis Nord ønsker hjertelig velkommen til første del av kurset «Testing som metode». Webinaret foregår 24. februar mellom 09:00-12:00.
Zoomlink vil bli sendt ut per e-post i forkant av kurset til dem som melder seg på.
Litt om kurset og prosessen
Kompetansetiltaket er lagt opp som en tredelt prosess der
Del 1 er en innføring i verktøyet og veiledningsheftet
Del 2 er en «hjemmelekse»
Del 3 legges opp som en fysisk samling med erfaringsutveksling fra del 1 & 2.
NB! Egen invitasjon til Del 3 kommer i egen e-post i løpet av våre.
Del 1) Innføring av tema og bruk av veilederen 24. februar mellom 09:00-12:00
Litt om webinaret Testing som metode ved innovasjon/utvikling i reiseliv og opplevelser: Dorthe Eide, professor ved HHN, vil basert på forskning innen opplevelsesbasert innovasjon og verdiskaping generelt, og testing ved innovasjon spesielt, holde et webinar om innovasjon og testing. Det blir organisert som en kombinasjon av tematiske foredrag, eksempler fra næringen, gruppediskusjon og mulighet for spørsmål under og etter webinaret. Første del fokuserer på ‘hva menes med innovasjon, og ulike måter å jobbe med innovasjonsprosesser’. Del to presenterer erfaringer fra testing hentet fra et verktøyhefte (Eide og Ljunggren) og andre studier. Det blir en gruppediskusjon etter hver av de to delene. Del tre blir en kort avrunding fra Eide, og informasjon fra Torbjørn Aag om oppfølging av webinaret og neste steg i kurset.
Dette er en innsikt som vil ha varig verdi for bedriftene, og som består både av en innsiktsdel om innovasjon, og praktiske verktøy. Virksomheter kan drive små skritts innovasjon som en løpende del av virksomheten (Utvikle et konsept/produkt – teste/selge – erfare/evaluere – justere/forbedre – fornye/videreutvikle). Denne tilnærmingen er i seg selv risikoavlastende i investeringer i nye produkter/konsepter, og kan brukes både i natur-, kultur og måltidsopplevelser, og for hele kundereiser.
